10 клас (2год)
| |||
Тема уроку
|
Мета
| ||
ВСТУП
| |||
1
|
Інструктаж з техніки безпеки.
Зародження й розвиток фізики як науки. Методи наукового пізнання. Фізичні величини та їх вимірювання. Невизначеності вимірювань.
|
Формування знань учнів про фізичну науку як основну науку про природу, показ її ролі у життєдіяльності людини.
З’ясування сутності методів наукового пізнання. Ознайомити учнів з прямими і непрямими вимірюваннями фізичних величин. Похибками вимірювань.
| |
2
|
Скалярні та векторні величини
|
Ознайомити учнів з скалярними та векторними фізичними величинами.
| |
КІНЕМАТИКА
| |||
3
|
Основна задача механіки. Абетка кінематики.
|
Ознайомлення учнів із поняттям механіки як розділу фізики, з основною задачею механіки та її розв’язанням; формування в учнів основних понять кінематики: механічного руху та його видів, матеріальної точки як фізичної ідеалізації.
| |
4
|
Швидкість руху. Середня та миттєва швидкості
|
Формування знань про швидкість як фізичну величину, середню та миттєву швидкість; показ графіків залежності швидкості від часу.
| |
5
|
Діагностична контрольна робота. Закони додавання переміщень і швидкостей
|
Формування знань про класичний закон додавання переміщень і швидкостей.
| |
6
|
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування задач
|
Формування в учнів навичок і вмінь розв’язувати задачі на розрахунок швидкості, застосовуючи класичний закон додавання швидкостей.
| |
7
|
Рівноприскорений прямолінійний рух. Прискорення.
Розв'язування задач
|
Формування знань про рівноприскорений прямолінійний рух, показ графіків залежності швидкості, координат прямолінійного рівноприскореного руху від часу.
Формування в учнів навичок і вмінь розв’язувати задачі на визначення характеристик рівноприскореного прямолінійного руху..
| |
8
|
Лабораторна робота № 1. Визначення прискорення тіла в ході рівноприскореного прямолінійного руху
|
Закріпити в учнів знання про рівноприскорений рух та удосконалення ними засвоєних раніше знань шляхом проведення досліду з визначення прискорення тіла, яке рухається рівноприскорено.
| |
9
|
Вільне падіння
|
Формувати в учнів знання про вид рівноприскореного руху - вільне падіння; фізичною сталою – прискоренням вільного падіння.
| |
10
|
Криволінійний рух під дією незмінної сили тяжіння
Розв'язування задач
|
Формування знань про криволінійний рух під дією незмінної сили тяжіння та його характеристики: період і частоту обертання, лінійну та кутову швидкість, доцентрове прискорення.
Формування в учнів навичок і вмінь розв’язувати задачі на криволінійний рух.
| |
11
|
Рівномірний рух матеріальної точки по колу.
Розв'язування задач
|
Ознайомити учнів з особливим видом криволінійного руху – рухом по колу та його характеристиками: періодом, частотою обертання, лінійною та кутовою швидкостями, доцентровим прискорення.
Формування в учнів навичок і вмінь розв’язувати задачі на криволінійний рух.
| |
12
|
Інструктаж з БЖД.
Лабораторна робота № 2. Вивчення руху тіла по колу
|
Закріпити в учнів знання про рух по колу через визначення характеристик рівномірного руху кульки по колу: період обертання, обертову частоту, лінійну швидкість, доцентрове прискорення і модуль рівнодійної сил, які надають кульці прискорення.
| |
13
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи
|
Систематизація знань з теми «Кінематика». Продовження формування в учнів навичок і вмінь розв’язувати задачі з кінематики.
| |
14
|
Тематична контрольна робота з теми «Кінематика»
|
Оцінювання знань та вмінь учнів з теми «Кінематика», виявлення прогалин у знаннях учнів для подальшого їх усунення.
| |
ДИНАМІКА
| |||
15
|
Аналіз контрольної роботи. Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона
|
Ознайомлення учнів з біографією І. Ньютона, його внеском у фізичну науку; формування знань про явище інерції та інерціальній системи відліку; усвідомлення змісту першого закону динаміки Ньютона.
| |
16
|
Сила. Маса. Другий та третій закони Ньютона.
|
Формування понять інертності і маси як міри інертності тіла; усвідомлення учнями змісту другого і третього законів динаміки Ньютона, значення законів динаміки для розуміння механічних процесів.
| |
17
|
Гравітаційне поле. Сила тяжіння. Перша космічна швидкість. Розв'язування задач.
|
Усвідомлення учнями поняття гравітаційної взаємодії, змісту закону всесвітнього тяжіння, фізичного змісту гравітаційної сталої. Ознайомлення учнів з поняттям сили тяжіння, невагомості, перевантаження, штучного супутника Землі, космічних швидкостей та їх змісту. Розв’язування задач на закони Ньютона, закон Всесвітнього тяжіння, першу космічну швидкість.
| |
18
|
Сила пружності. Вага тіла
|
Формування в учнів поняття сили пружності та ваги як фізичних величин, усвідомлення понять невагомості й перевантаження.
| |
19
|
Сила тертя.
Розв'язування задач.
|
Формування в учнів знань про сили тертя та її види, коефіцієнт тертя. Формувати в учнів вміння розв’язувати задачі на знаходження сили тертя.
| |
20
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 3. Дослідження руху зв'язаних тіл
|
Закріпити знання учнів про силу тертя під час дослідження руху зв’язаних тіл і визначення коефіцієнта тертя ковзання дерева по дереву.
| |
21
|
Рівновага тіл. Момент сили
|
Формувати знання учнів про рівновагу, умови рівноваги та види рівноваги тіл, які знаходяться на поверхні та які мають вісь обертання; моментом сил.
| |
22
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 4. Визначення центра мас плоскої фігури.
|
З’ясувати за яких умов тіло перебуває в рівновазі. Ознайомити учнів з методами визначення центра мас тіла (центра тяжіння); визначити центр мас пластини двома методами: експериментальним і геометричним.
| |
23
|
Механічна робота. Кінетична енергія. Потужність
|
Формувати в учнів поняття енергії як кількісної міри руху, механічної роботи як фізичної величини; потужності; пояснення зв’язку роботи і енергії на прикладі кінетичної енергії тіла.
| |
24
|
Потенціальна енергія. Закон збереження механічної енергії.
Розв'язування задач.
|
Формування в учнів поняття потенціальної енергії; показ зв’язку між роботою та потенціальною енергією; усвідомлення учнями закону збереження і перетворення енергії.
Закріпити знання учнів про кінетичну і потенціальну енергії, механічну роботу, закон збереження механічної енергії, потужність під час розв’язування типових задач.
| |
25
|
Імпульс тіла. Реактивний рух. Пружне та непружне зіткнення.
Розв'язування задач
|
Формування знань учнів про фізичні величини – імпульс тіла, імпульс сили та зв'язок між ними; усвідомлення закону збереження імпульсу; реактивний рух. Формування в учнів навичок та вмінь розв’язувати типові фізичні задачі.
| |
26
|
Рух рідини та газу. Підіймальна сила крила
Розв'язування задач.
|
Вивчити рух рідини і газу. Ознайомити з законом Бернуллі і пояснити утворення підіймальної сили крила літака.
| |
27
|
Узагальнення і систематизація знань з теми. Захист проектів «Фізика в житті сучасної людини»
|
Усвідомлення учнями значення законів динаміки для розуміння механічних процесів, систематизація знань з теми «Динаміка».
| |
28
|
Тематична контрольна робота з теми Динаміка»
|
Оцінювання знань та вмінь учнів з теми «Динаміка», виявлення прогалин у знаннях учнів для подальшого їх усунення.
| |
29
|
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування задач
|
Формування в учнів навичок та вмінь розв’язувати типові фізичні задачі.
| |
30
|
Розв'язування задач
|
Розв’язування задач на повторення.
| |
31
|
Узагальнення і систематизація знань з тем.
|
Узагальнення і систематизація знань учнів з вивчених тем.
| |
32
|
Узагальнення і систематизація знань з тем.
|
Розв’язування задач на повторення.
|
Календарне планування ІІ семестр
10 клас (2год)
| |||
Тема
|
Мета
| ||
33
|
Інструктаж з техніки безпеки. Види механічних коливань
|
Формувати знання учнів про механічні коливання та їх види; характеристики механічних коливань: період, частоту, амплітуду.
| |
34
|
Розв'язування задач
|
Розв’язувати задачі на знаходження характеристик механічних коливань: період, частоту, амплітуду.
| |
35
|
Математичний і пружинний маятники. Енергія коливань
|
Ознайомити учнів з математичним і пружинним маятниками, формулами для знаходження періоду їх коливань, енергією коливань.
| |
36
|
Розв'язування задач
|
Розв’язувати задачі на знаходження величин, що входять в формулу періоду коливань математичного і пружинного маятників.
| |
37
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 5. Дослідження коливань нитяного маятника, вимірювання прискорення вільного падіння.
|
Закріпити знання учнів про механічні коливання під час дослідження коливань нитяного маятника і вимірювання прискорення вільного падіння.
| |
38
|
Резонанс. Механічні хвилі
|
Ознайомити учнів з поняттям резонансу, умовами його виникнення; поняттям механічна хвиля, її видами та характеристиками хвилі: довжиною, періодом, частотою швидкістю.
| |
39
|
Звукові хвилі
|
Ознайомити учнів з звуковими хвилями, як одним із видів механічних хвиль, швидкістю поширення звукових хвиль в різних середовищах; ультразвуком і інфразвуком.
| |
40
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи
|
Розв’язування задач, узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Механічні коливання і хвилі». Підготувати учнів для написання контрольної роботи.
| |
41
|
Контрольна робота з теми «Механічні коливання і хвилі»
|
Оцінювання знань та вмінь учнів з теми «Механічні коливання і хвилі».
| |
Елементи спеціальної теорії відносності
| |||
42
|
Аналіз контрольної роботи. Постулати теорії відносності. Релятивістський закон додавання швидкостей. Наслідки постулатів спеціальної теорії відносності
|
Формування знань учнів про релятивістський закон додавання швидкостей; постулати теорії відносності; наслідки з постулатів теорії відносності Ейнштейна.
| |
43
|
Розв'язування задач
|
Закріпити знання учнів під час розв’язування задач на релятивістський закон додавання швидкостей.
| |
Молекулярна фізика і термодинаміка. Молекулярна фізика. Основи термодинаміки
| |||
44
|
Основні положення молекулярно-кінетичної теорії. Рух і взаємодія молекул
|
Ознайомити учнів із поняттям молекулярної фізики як розділу фізичної науки.
| |
45
|
Основне рівняння МКТ ідеального газу
|
Ознайомлення учнів із поняттям тиску газу; з’ясування залежності тиску газу від мікропараметрів.
| |
46
|
Температура. Температурна шкала Кельвіна
|
Формування знань про фізичну модель – ідеальний газ, її переваги, про температуру як один із термодинамічних параметрів.
| |
47
|
Рівняння стану ідеального газу. Ізопроцеси. Розв’язування задач.
|
Вивести залежність між макроскопічними параметрами, що характеризують стан газу.
| |
48
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 6. Дослідження ізотермічного процесу
|
Закріплення в учнів знань про ізопроцеси та удосконалення засвоєних знань.
| |
49
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи
|
Розв’язування задач на закріплення знань з теми «Молекулярна фізика».
| |
50
|
Контрольна робота з теми «Молекулярна фізика»
|
Оцінювання знань та вмінь учнів з теми «Молекулярна фізика».
| |
51
|
Аналіз контрольної роботи. Пароутворення та конденсація. Насичена та ненасичена пара. Кипіння
|
Ознайомити учнів з фізичними явищами: пароутворенням і конденсацією та видами пароутворення – випаровуванням та кипінням.
| |
52
|
Вологість повітря. Точка роси
|
Формування знань про абсолютну та відносну вологість та методи вимірювання вологості.
| |
53
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 7. Вимірювання відносної вологості повітря
|
Закріплення в учнів знань про вологість повітря.
| |
54
|
Поверхневий натяг рідини. Змочування. Капілярні явища. Розв'язування задач
|
Формування знань про властивості поверхневого шару рідини, силу поверхневого натягу та поверхневий натяг рідин.
| |
55
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 8. Вимірювання поверхневого натягу рідини
|
Закріплення в учнів знань про поверхневий натяг рідини.
| |
56
|
Будова та властивості твердих тіл. Анізотропія кристалів. Рідкі кристали. Механічні властивості твердих тіл
|
Формування знань про кристалічні та аморфні тіла та їх властивості, типи кристалів; ознайомлення з рідкими кристалами і полімерами та їхніми властивостями.
| |
57
|
Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії
|
Формування знань учнів про внутрішню енергію та способи її зміни поняття теплопередачі та її видів, кількості теплоти.
| |
58
|
Робота в термодинаміці. Перший закон термодинаміки. Адіабатний процес
|
Формування знань про роботу ідеального газу, поняття адіабатного процесу. Установити зв'язок між зміною внутрішньої енергії системи, роботою й кількістю теплоти, переданою системі.
| |
59
|
Принцип дії теплових двигунів. Холодильна машина Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи.
|
Формування знань про теплові і холодильні машини та їхню будову, про фізичні процеси, що описують їх роботу, основні види. Систематизація знань про теплові та холодильні машини, фізичні процеси, що описують їх роботу.
| |
60
|
Контрольна робота з теми «Молекулярна фізика і термодинаміка»
|
Оцінювання знань та вмінь учнів з теми «Молекулярна фізика і термодинаміка».
| |
Електричне поле
| |||
61
|
Аналіз контрольної роботи. Абетка електростатики. Електричне поле.
|
Формувати уявлення учнів про основні поняття електростатики: електричний заряд; два роди електричних зарядів; електричне поле та його прояви.
| |
62
|
Робота з переміщення заряду в електростатичному полі. Потенціал. Розв'язування задач
|
Сформувати уявлення учнів про роботу з переміщення заряду в електростатичному полі; дати поняття про характеристику електричного поля -потенціал.
| |
63
|
Провідники та діелектрики в електричному полі. Електроємність. Конденсатори. Енергія зарядженого конденсатора.
|
Ознайомити учнів з поняттям електричної ємності провідника, конденсатором, енергією електричного поля. Закріпити розуміння учнями вивченого матеріалу.
| |
64
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи
|
Розв’язування задач з вивчених тем. Відкоригувати знання та вміння учнів з пройденої теми.
| |
65
|
Тематична контрольна робота «Електричне поле»
|
Оцінювання знань та вмінь учнів з теми «Електричне поле»
| |
66
|
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування задач.
|
Розв’язування задач з вивчених тем.
| |
67
|
Розв'язування задач.
|
Розв’язування задач з вивчених тем. Відкоригувати знання та вміння учнів з пройдених тем.
| |
68
|
Розв'язування задач.
|
Розв’язування задач з вивчених тем.
| |
69
|
Розв'язування задач.
|
Розв’язування задач з вивчених тем.
| |
70
|
Підсумковий урок
|
Відкоригувати знання та вміння учнів з пройдених тем.
|
Календарно – тематичне планування фізики у 10-му класі складено відповідно до програми з фізики для 10-го класу основної школи затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ № 1539 від 24.11.2017р.)
Підручник: Фізика (рівень стандарту, за навчальною програмою авторського колективу під керівництвом Ляшенка О.І.) підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти/ авт. Головко М.В., Мельник Ю.С., Непорожня Л.В., Сіпій В.В.- Київ: Педагогічна думка, 2018.-256 с.
(Входить до переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України для використання в основній старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою).
Немає коментарів:
Дописати коментар